Blogger Layouts

Friday, 21 September 2012

...HappY Besday/Sanh Helwa ...

AHLAN WAHSAHLAN

Alhmdullih...

nirah da 19th ..
.20 september..
pada hari jumaat petang..hehe
ibuku melahirkan saya..:)
tahun 1993




thanks ..sahabat2x semua atas hadiah2x
n kad2x misteri di hadapan pintu..

^_______^

apa2x pun my mom, the first person wish besday to me..!!!
miss u ummi..

and also thanks to TESL geng, singing the birthdy song to me..
hehehe...dorng nyanyi time nira kat bilik tv..

xsangka tahu gak hr jadi nira..huu
jazakamullah khairan kathira..
evryone.

n hari kamis tu jugak oral
Forum (ELP)
n nira rasa cukup gembira semuanya
da selesai..
^_^
Alhamdulilah.




^_^
aslamualaikm..wbt..



Tuesday, 18 September 2012

@ I LOVE U SO @

                                                                     "I Love You So"


I pray to God
My heart, soul, and body
Every single day of my life
With every breath I solemnly promise
To try to live my life for you

O Allah, You did revive my soul
And shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so (I love You so)

[Chorus:]
Now I know how it’s like
To have a precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew
How amazing it feels to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong

O Allah, I’m forever grateful to You
Whatever I say could never be enough
You gave me strength to overcome my uncertainties
And stand firm against all the odds

You are the one who did revive my soul
You shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so (I love You so)

[Chorus]

My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers – all for You [x2]
And I swear that I will never put anyone or anything before You
My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers – all for You

[Chorus]


hehehe..... korang pun mesti minat Maher Zain .. huhu
nirah pun suka gak..
semua lagu nya i like...<3


^_^

luv u all...

Sunday, 16 September 2012

BaCa DenGaN HaTi..

AHLAN WAHSAHLAN
semuanya..
 nmpaknya ramai yg tak cukup tido ..
sibuk yg memanjang heheh..



udah2xlah.. jum baca ayat kat bawa ne, nirah suka semua ayat kat bawa ne ...
^_^



 ~1~

✿~ LELAKI : Awak..IZINKAN saya BERUBAH dulu, tiba masanya nanti saya akan kembali..
✿~ WANITA : Saya FAHAM awak, PERGILAH..mungkin ujiannya sampai sini saja, tapi JANJI dengan saya awak..JANGAN BERUBAH KERANA SAYA tetapi BERUBAHLAH KERANA ALLAH..

#BERUBAHLAH kerana ALLAH..♥♥


~2~

‎~✿>> KAGUM dengan PEREMPUAN yang BERPAKAIAN BIASA dan MENUTUP AURAT, TIDAK BERMAKE UP TEBAL untuk menutup kecantikannya di khalayak ramai..bila ditanya kenapa, dia menjawab :
"KECANTIKAN saya ini eksklusif untuk SUAMI SAHAJA.." :)
-biarlah org cakp awk ne tak pandai brgayalah, x uptodate kunun..hermmm,, biarlh pada pndngn org kita xseberapa.. yg penting pandgn Allah S.W.T itu penting...kan2x ..-
^_^

~3~


KETIKA rumah DIROMPAK
Si isteri hanya mampu menutup auratnya dengan SELIMUT, bila PEROMPAK itu datang dekat dengan si isteri, SUAMI nya dengan lantang bercakap "JANGAN DEKAT ISTERI SAYA. DIA TAK PAKAI TUDUNG!"

P/S : Subhanallah...begitu si suami menjaga MARUAH isterinya..bagaimana andai kamu yang MENGHADAPI situasi ini duhai ADAM...? (。◕‿◕ )
-jadi usahalah mencari lelaki yang soleh-heheh.. insyaAllah
^_^


~4~

✿>> SEDIH melihat insan-insan yang SIBUK MENGEJAR KEJAYAAN DUNIA sehingga TERLUPA SOLAT, tidakkah kamu sedar REZEKI (KEJAYAAN) kamu itu datangnya dari Allah?

p/s : Orang yang menunaikan solat BUKAN BERMAKNA orang itu BAGUS ATAU ALIM..tetapi itu adalah TANGGUNGJAWABNYA sebagai SEORANG MUSLIM..
AYUH SOLAT ^___^


~5~

♥ Bila berCINTA dengan dia, DIA CEMBURU sebab kekasih-NYA sudah bahagikan cinta pada insan lain..♥

♥ Bila RINDU dia, DIA juga CEMBURU sebab kekasih-NYA rindu pada insan yang tidak halal...♥

♥ TETAPI bila kita CLASH dengan dia, DIA tahu CINTA kita hanya pada-NYA bukan pada insan lain...♥


~6~

★ Dont say HELLO ♥ Say ASSALAMUALAIKUM
★ Dont say THANKS ♥ Say JAZAKUMULLAH KHAIRAN KATHIRA
★ Dont say TC BYE ♥ Say FII AMAN ALLAH
★ Dont say GREAT ♥ Say MASYAALLAH
★ Dont say OK ♥ Say INSYAALLAH
★ Dont say IAM FINE ♥ Say ALHAMDULILLAH
★ Dont say WOW ♥ Say SUBHANALLAH




HEHEHE...baca  jahlah !!!!

..ALLAHUMAAJIRNA MINARNAR..

Wednesday, 12 September 2012

Oh..PaLesTin..we luv u..


Ya Allah izinkanlah kami berjihad di PalestinMu
Ya Allah masukkanlah kami tercatat sebagai
syuhadaMu…

Palestin.. mengapa kita perlu mempertahankan Palestin? 
Apa sebenarnya keistmewaan palestin ini sehingga ada yang bertarung nyawa untuk membantu masyarakat Palestin. 

























Sedar atau tidak, ramai umat Islam sekarang hnya mengenali 
Mekah dan Madinah sebagai tempat yang suci bagi mereka. 
64 tahun palestin dijajah. 
Tetapi berapa ramai yang sedar akan parahnya isu ini. Ataupun jemu mendengar isu yang sama setiap masa. Apa yang yang ada di Palestin? 
MASJIDIL AQSA!!!! 






Itulah tempat yang ingin kita pertahankan dari Isreal yang berusaha untuk merampasnya dari umat Islam. Pihak rejim Isreal sedaya upaya merampas Masjidil Aqsa dari dari tangan umat Islam. Namun apa daya usaha kita untuk mempertahankannya? Itu adalah tanggungjawab kita untuk mempertahankan  Masjidil Aqsa yang menjadi kiblat pertama umat islam seluruh dunia dan disinilah berlaku isra’ mikraj.
 Ayuh sahabat semua sama-sama kita memperjuangkan maruah agama kita yang sudah lama tercalar.

Jum sama2 kita boikot barangan Yahudi…
















Dan berdoalah kita untuk para pejuang diPalestin disana..





..Amin..

sebelum tu, nira nak tanya susah ke nak boikot..???


insyaAllah...bila kita fikir2x kan kenapa harus kita boikot???
dan
tepuk dada anda dan tanya iman anda...
^_^


Sunday, 2 September 2012

6..9


* rehat dulu, see u again FB*

~ahlan wahsahlan~

bagaimana hati kita hari ini...
senang jah tepuk dada tnya iman anda..?

berapa bnyk perkara telah kita ingkari perintah Allah s.w.t 
hmmmm...

jom kita muhasabah diri kita..:)
bersama..

..Astagfiruallahalazim..

Alhmdulilah...bahagianya hari ne bila sahabat yg lain satu langkah lagi telah maju kehadapan utk berjaya...

buat sahabat baikku Fasiha Asin tahniah..
kerana dpt sambng pngajiannya,selpas matrkulasi sekrng ke uitm pulak..
syabas...

tak sangka cita2x nak jadi doktor gigi akhirnya bakal tercapai..

ne lah antara shbtku yg solehah,,...huhu selalu tegur mana yg tak baik..
luv u my friend..


hehehe,,,yg lelaki ne saja nak join brgambar..
last day..before spm.!!!!!


geng2x stdy group..


nelah, geng 5stars...5hikmah


dari kanan..Joina,Fasiha,Zila n sy
Sufian,Aminudin,Syarul



ne...sebelum dpt ipg... msk form6,..sekejap..huhu

ne, waktu raya thn ne 2012..


sy harap sahabat yg ada skrng adalah shbatku yang lebih hebat dan sahabatku yang solehah..

insyaAllah..

ne selalunya pesan sahabatku,.. yg mana sehingga kini masih ku pegang sampai skrng..
"kita beljar, sampai kenegara china, walapn xsmpai kita usaha mana yg mampu,.. biar keluarga sedih/terharu kerana kejayan kita,. biar kita sombong utk tidak merima kasih dr insan bergelar Adam, kita selesaikan tugas dulu...tlng parents, dn masa ne jahlah kita cekalkan hati dn mencintai Allah s.w.t dgn cinta yg satu.."

 huhu..ayat ne telah digubah sdikit..hehheh utk lbh..cntik dibaca..

kesimpulannya..:
1). study kerana Allah
2). bahagiakan keluarga
3). No Couple..xxx.
4).Jadi hamba Allah yang solehah.

simple kan...

^_^

yang pasti kegagalan itu tidak akan berulang lagi...
...Amin...

...selamat berjuang kembali...